wersja graficzna
wersja kontrastowa
          wejście na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Izby Skarbowej w Katowicach
 Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Kontakt

Izba Skarbowa w Katowicach
40-022 Katowice
ul. Damrota 25
tel: +48 32 207-60-00
fax: +48 32 207-60-10

Poczta elektroniczna

is@sl.mofnet.gov.pl

Godziny pracy

poniedziałek - piątek
7:00 - 15:00

Skargi i wnioski

W sprawach skarg i wniosków Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach przyjmuje w każdy wtorek, w godzinach 8:00-14:00

p o l e c a m y

Rzecznik Prasowy IS

Michał Kasprzak
tel.:32 207-62-24
fax:32 207-60-77
rzecznik.prasowy@sl.mof...

Kanały informacyjne

     Kanały informacyjne Izby Skarbowej w Katowicach

Licznik odwiedzin

15.859.312

Data aktualizacji

Czwartek, 30 lipca 2015



KOMUNIKATY
Śląski fiskus testuje usługę dla nowych przedsiębiorców.


Osoby rozpoczynające działalność gospodarcza na terenie Katowic, Mysłowic i Piekar Śląskich do końca czerwca mogą testować nową usługę fiskusa - asystent podatnika. Każdy mikroprzedsiębiorca rozpoczynający działalność gospodarczą będzie mógł u asystenta podatnika uzyskać kompleksowe informacje na temat przepisów prawa podatkowego, terminów podatkowych, a także  uzyskać pomoc przy  elektronicznym wysyłaniu dokumentów do urzędu skarbowego. U asystenta przedsiębiorca uzyska także informacje spoza zakresu działania urzędu skarbowego, ale dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności ubezpieczeń społecznych oraz podatku akcyzowego.

Instytucje asystenta podatnika przewiduje ustawa o Administracji Podatkowej, nad którą aktualnie trwają pracę w sejmie. Już teraz nową usługę mogą przetestować mikroprzedsiębiorcy rozpoczynający swój biznes w jednym z trzech śląskich miast - Katowicach, Piekarach Śląskich i Mysłowicach. Asystenta podatnika wyznacza naczelnik urzędu skarbowego właściwego w sprawach podatku dochodowego w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca. Docelowo Asystent Podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.

Obsługa podatnika rozpoczynającego działalność gospodarczą obejmować ma przede wszystkim przekazanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego (m.in. dotyczących zakładanie działalności gospodarczej, formy opodatkowania, kas fiskalnych oraz wydawania zaświadczeń), uprawnień przysługujących podatnikom, elektronicznej formy przesyłania deklaracji podatkowych i elektronicznego kontaktu z urzędem skarbowym, a także informacji spoza zakresu działania urzędu skarbowego – dotyczących ubezpieczeń społecznych, najczęstszych wątpliwości dotyczących podatku akcyzowego (np. formalności związane ze sprowadzeniem samochodów z zagranicy).

Czynności wykonywane przez Asystenta Podatnika nie będą stanowiły doradztwa podatkowego. Dlatego wsparcie udzielane przez asystenta podatnika, nie będzie obejmować sporządzania pism i opinii, prowadzenia ksiąg rachunkowych, podatkowych i innych ewidencji do celów podatkowych, sporządzania zeznań i deklaracji podatkowych, a także reprezentowania podatnika w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień oraz innych aktów administracyjnych.


Free template 'Feel Free' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!